NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Anvelope de iarna obligatorii
Dintre cele trei tipuri de anvelope existente, si anume: anvelope de iarna, anvelope de vara si anvelope all season, doar anvelopele de iarna sunt obligatorii prin lege. Care este motivul?
Pe perioada iernii, conditiile de trafic sunt mult mai dificile. Carosabilul este acoperit cu zapada, gheata sau polei, iar riscul de accidente este unul crescut. Anvelopele reprezinta unele dintre cele mai importante componente ale masinii, in special atunci cand vine vorba de siguranta automobilului, dar si a soferului si a celorlalti participanti la trafic.
Aceste anvelope de iarna obligatorii beneficiaza de anumite proprietati speciale care le fac potrivite pentru conditiile meteo din perioada sezonului rece. De exemplu, daca o masina porneste la drum pe zapada si la temperaturi scazute cu anvelope de vara, cauciucul din care acestea sunt realizate se intareste, isi pierde elasticitatea, iar masina are toate sansele sa patineze. Din aceasta cauza, sistemul de franare nu poate face fata singur situatiei existente, iar masina derapeaza, aluneca si loveste mult mai usor masinile din apropiere.
In schimb, o pereche de anvelope de iarna obligatorii este fabricata dintr-un cauciuc mult mai moale, astfel incat aderenta la carosabil sa fie cat mai buna.
Se recomanda montarea anvelopelor de iarna din momentul in care temperatura scade sub + 7 grade Celsius. Odata trecut acest prag, anvelopele de vara sau cele all season, care nu sunt potrivite pentru iarna, se intaresc, devin mai rigide, iar masina are tendinta de a tampona atunci cand apare poleiul, gheata sau zapada.
Pentru a fi sigur ca masina este echipata cu anvelopele potrivite pentru sezonul rece, este necesar ca acestea sa fie inscriptionate cu marcajul M+S sau M.S. sau M&S, precum si cu simbolul munte/ fulg. Prin aceste semne, se certifica faptul ca anvelopele respective sunt anvelope de iarna si ca pot fi folosite fara probleme pe perioada iernii.
Unii soferi incearca sa apeleze la compromisul numit anvelope all season, pe care sa le foloseasca atat pe perioada verii, cat si a iernii. Atentie insa! Este necesar ca acestea sa aiba de asemenea inscriptionate marcajele specificate mai sus, astfel incat sa valideze faptul ca prezinta gradul necesar de siguranta si ca se incadreaza in categoria acelor anvelope de iarna obligatorii.
Pe perioada iernii, conditiile de trafic sunt mult mai dificile. Carosabilul este acoperit cu zapada, gheata sau polei, iar riscul de accidente este unul crescut. Anvelopele reprezinta unele dintre cele mai importante componente ale masinii, in special atunci cand vine vorba de siguranta automobilului, dar si a soferului si a celorlalti participanti la trafic.
Aceste anvelope de iarna obligatorii beneficiaza de anumite proprietati speciale care le fac potrivite pentru conditiile meteo din perioada sezonului rece. De exemplu, daca o masina porneste la drum pe zapada si la temperaturi scazute cu anvelope de vara, cauciucul din care acestea sunt realizate se intareste, isi pierde elasticitatea, iar masina are toate sansele sa patineze. Din aceasta cauza, sistemul de franare nu poate face fata singur situatiei existente, iar masina derapeaza, aluneca si loveste mult mai usor masinile din apropiere.
In schimb, o pereche de anvelope de iarna obligatorii este fabricata dintr-un cauciuc mult mai moale, astfel incat aderenta la carosabil sa fie cat mai buna.
Se recomanda montarea anvelopelor de iarna din momentul in care temperatura scade sub + 7 grade Celsius. Odata trecut acest prag, anvelopele de vara sau cele all season, care nu sunt potrivite pentru iarna, se intaresc, devin mai rigide, iar masina are tendinta de a tampona atunci cand apare poleiul, gheata sau zapada.
Pentru a fi sigur ca masina este echipata cu anvelopele potrivite pentru sezonul rece, este necesar ca acestea sa fie inscriptionate cu marcajul M+S sau M.S. sau M&S, precum si cu simbolul munte/ fulg. Prin aceste semne, se certifica faptul ca anvelopele respective sunt anvelope de iarna si ca pot fi folosite fara probleme pe perioada iernii.
Unii soferi incearca sa apeleze la compromisul numit anvelope all season, pe care sa le foloseasca atat pe perioada verii, cat si a iernii. Atentie insa! Este necesar ca acestea sa aiba de asemenea inscriptionate marcajele specificate mai sus, astfel incat sa valideze faptul ca prezinta gradul necesar de siguranta si ca se incadreaza in categoria acelor anvelope de iarna obligatorii.