- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Despre durata de viata a anvelopelor
Producatorii de anvelope folosesc diverse tipuri de cauciuc si materiale, cu caracteristici esentiale pentru functionarea cat mai buna a acestora. Insa cu timpul aceste proprietati se schimba, datorita unor factori la care sunt supuse anvelopele precum: conditiile meteorologice, modul de depozitare si conditiile de utilizare (viteza, presiune, sarcina masinii, intretinere, si altele).
Aceste schimbari au legatura in mod direct cu frecventa utilizarii anvelopei (de exemplu: cineva care merge cu masina in fiecare zi fata de cineva care merge doar de cateva ori pe luna sau intre cineva care ruleaza pe asfalt si cineva care sofeaza pe teren accidental). De aceea este greu de estimat cu exactitate durata de viata a unei anvelope, motiv pentru care recomandam efectuarea unor controale periodice de catre un specialist dupa o perioada de 5 ani si inlocuirea lor cu unele noi dupa 10 ani.
In mod normal o anvelopa a ajuns la sfarsitul duratei de viata atunci cand inaltimea profilului benzii de rulare atinge adancimea minima a canalelor admisa legal (1,6 mm la anvelopele de vara si de 4 mm la cele de iarna). Acest lucru poate varia in functie de modul de folosire. Prin urmare, este important sa nu confunzi notiunile de vechime (varsta anvelopelor) si longevitate (potential kilometric).
Atunci cand depozitezi anvelopele trebuie sa fii atent deoarece exista o serie de factori care pot influenta imbatranirea anvelopelor:
-umiditatea: este de preferat ca spatiile alese pentru depozitare sa fie uscate, racoroase si ventilate natural in mod contant, iar pentru spatiile din exterior sa fie folosita o prelata opaca si etansa pentru acoperire;
-lumina: trebuie ferite de razele soarelui si de sursele de lumina care au un continut ridicat de raze ultraviolete, dar se poate folosi lumina incandescenta;
-temperatura: sub 35 de grade Celsius;
-in incaperi care au materiale ce pot emana ozon, combustibili, solventi, produse chimice;
-presiunea si tensiunea pot produce deformarea cauciucului.
-stocarea pe termen scurt: una peste alta sau pe paleti, inaltimea nu trebuie sa depaseasca 1,20 m, iar la 4 saptamani se recomanda inversarea ordinii; daca anvelopele au si jantele montate atunci ar trebui sa fie umflate si puse in pozitie verticala;
-stocarea pe termen lung: la cel putin 10 cm inaltime de sol, vertical, iar la o luna sa se roteasca usor.
In concluzie, dintre toate elementele unui autoturism, anvelopele au cel mai mare impact asupra modului in care se comporta acesta atunci cand ne referim la franare si manevrabilitate. De aceea este bine sa verifici periodic starea acestora si daca se constata ca sunt probleme sa le rezolvi sau sa-ti schimbi anvelopele.