NOUTATI ANVELOPE
Mai multe articole
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC

Cand si cum trecem la anvelopele de vara?
Cu totii stim ca in sezonul rece nu este recomandata folosirea unor anvelope de vara intrucat pericolul de accident sau derapaj este mai mare, acestea devin mai rigide si isi pierd din aderenta. In schimb, anvelopele de iarna ofera mai multa siguranta in mers pe un drum cu zapada sau gheata.
Vara intalnim aceeasi situatie. Datorita incalzirii excesive compozitia pneurilor de iarna devine mult mai moale si se uzeaza mult mai repede in cazul unei franari bruste. Pot avea un consum de carburant mai mare, cantaresc mai mult, iar directia si manevrabilitatea se reduc. In timp ce anvelopele de vara sunt construite special sa reziste la temperaturi ridicate si sa evite acvaplanarea pe o vreme ploioasa.
De aceea este mai indicat sa avem doua seturi separate, de iarna si de vara.
Specialisti recomanda trecerea la anvelopele de vara atunci cand media temperaturii zilei este mai mare de 7 grade Celsius. Si cum soarele isi face simtita prezenta din ce in ce mai des, este bine sa va ganditi din timp la schimbarea lor din mai multe motive precum evitarea aglomeratiei de la service-uri si vulcanizari si cercetarea pietei pentru obtinerea unui pret bun. Achizitionarea lor de la un magazin online reprezinta o varianta utilizata din ce in ce mai des de oameni deoarece ofera o gama variata si bogata, atat calitativ, cat si financiar.
Atunci cand trecem la anvelope de vara este bine sa tinem cont de cateva sfaturi:
Legea nu este stricta atunci cand vorbim de trecerea la anvelopele de vara, dar este recomandabil daca va ganditi la siguranta dumneavoastra si a celorlalti participanti la trafic.
Vara intalnim aceeasi situatie. Datorita incalzirii excesive compozitia pneurilor de iarna devine mult mai moale si se uzeaza mult mai repede in cazul unei franari bruste. Pot avea un consum de carburant mai mare, cantaresc mai mult, iar directia si manevrabilitatea se reduc. In timp ce anvelopele de vara sunt construite special sa reziste la temperaturi ridicate si sa evite acvaplanarea pe o vreme ploioasa.
De aceea este mai indicat sa avem doua seturi separate, de iarna si de vara.
Specialisti recomanda trecerea la anvelopele de vara atunci cand media temperaturii zilei este mai mare de 7 grade Celsius. Si cum soarele isi face simtita prezenta din ce in ce mai des, este bine sa va ganditi din timp la schimbarea lor din mai multe motive precum evitarea aglomeratiei de la service-uri si vulcanizari si cercetarea pietei pentru obtinerea unui pret bun. Achizitionarea lor de la un magazin online reprezinta o varianta utilizata din ce in ce mai des de oameni deoarece ofera o gama variata si bogata, atat calitativ, cat si financiar.
Atunci cand trecem la anvelope de vara este bine sa tinem cont de cateva sfaturi:
- Cand demontati anvelopele de iarna, daca doriti sa le folositi si anul viitor, este bine sa inscriptionati pozitia fiecareia corespunzatoare rotilor masinii, eventual cu o creta sau ceva care se curata usor, si sa tineti o evidenta a kilometrilor parcursi. Este recomandat ca inainte de depozitare sa le curatati, sa le spalati si sa le uscati. Puneti-le intr-un loc ferit de razele soarelui si de umiditate, acoperitile cu o husa si nu le asezati una peste alta pentru a nu se deforma.
- Daca vreti sa folositi anvelopele de vara de anul trecut verificati inainte banda de rulare si flancurile sa nu aiba taieturi sau umfaturi, in acest caz trebuie sa le inlocuiti cu unele noi.
- Utilizati jante diferite pentru fiecare tip de anvelope. Astfel nu riscati sa rupeti flancurile cand le dezlipiti de pe metalul jantelor sau sa distrugeti valvele. Verificatile si curatatile de pete de rugina si reparati stratul deteriorat de vopsea de protectie. La montarea pe jante aruncati ventilele vechi si puneti unele noi.
- Este indicat sa montati pe aceeasi axa roti cu anvelope cu dimensiuni, marca, model si profil identice.
- Trebuie sa verificati si sa reglati paralelismul si unghiurile de convergenta, ca un ultim pas dupa montare si echilibrare. Astfel anvelopele de vara se vor degrada uniform. Controlati periodic starea si presiunea lor.
Legea nu este stricta atunci cand vorbim de trecerea la anvelopele de vara, dar este recomandabil daca va ganditi la siguranta dumneavoastra si a celorlalti participanti la trafic.