NOUTATI ANVELOPE
Mai multe articole
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC

Atentie la anvelopele resapate!
Soferii au la dispozitie mai multe variante atunci cand vine vorba de selectarea unui anumit tip de anvelope. Astfel, pot alege atat anvelope noi, anvelope second hand, cat si asa numitele anvelope resapate. Fiecare in parte prezinta anumite avantaje si dezavantaje. Este important ca orice conducator auto sa le cunoasca, in asa fel incat sa faca achizitia anvelopelor cu care isi va echipa masina in cunostinta de cauza.
Anvelopele noi sunt realizate de la zero, iar calitatea este cat se poate de buna, in special comparativ cu celelalte doua tipuri de anvelope. “Problema” principala consta in faptul ca pretul este mai mare, insa si siguranta masinii si a persoanelor din interior este asigurata.
Anvelopele second hand sunt cele care au fost deja folosite, cu conditia de a fi utilizabile in continuare – adica sa nu prezinte defectiuni, taieturi sau un nivel ridicat de tocire.
Anvelopele resapate reprezinta un soi de anvelope reciclate. Practic, se pastreaza baza unui cauciuc vechi (balonul, structura metalica sau sintetica), la care se adauga o noua banda de rulare. Principalul avantaj este reprezentat de pretul mai redus (diferenta de pret dintre un cauciuc nou si unul resapat poate fi si de 100 de lei), insa exista o serie de dezavantaje.
Atentie la anvelopele resapate!
Anvelopele resapate, avand la baza un cauciuc vechi si in rest o lucrare de completare, pot da nastere unor situatii in care cauciucul vechi sa se separe de partea noua. Pentru resaparea anvelopelor se foloseste un adeziv special, care uneste partea veche cu cea noua. Este insa posibil ca anvelopa originala sa isi piarda proprietatile, iar lipirea sa nu fie una perfecta. Drept urmare, pot aparea scapari de aer sau probleme legate de echilibrare.
Anvelopele resapate sunt realizate din cauciucuri care au o data de fabricatie cat de cat mai recenta, insa acest lucru poate insemna si ca au o vechime de doi-trei ani. In aceasta perioada, anvelopele au pierdut din rigiditate, structura metalica este mai slabita, iar cauciucul pierde din rezistenta. Astfel ca, in momentul in care anvelopele achizitionate sunt de acest tip, este bine ca soferul sa cunoasca toate aceste detalii.
Nu inseamna insa ca nu mai pot fi cumparate astfel de anvelope resapate. Dimpotriva, un sofer poate face economii majore prin achizitia acestora. Nu trebuie decat sa tina cont de cateva detalii: le poate folosi in special pe termen scurt (de exemplu pe perioada iernii), va evita sa ruleze la viteze mari cu astfel de cauciucuri si le va inlocui imediat ce apar semne de deteriorare.
Anvelopele noi sunt realizate de la zero, iar calitatea este cat se poate de buna, in special comparativ cu celelalte doua tipuri de anvelope. “Problema” principala consta in faptul ca pretul este mai mare, insa si siguranta masinii si a persoanelor din interior este asigurata.
Anvelopele second hand sunt cele care au fost deja folosite, cu conditia de a fi utilizabile in continuare – adica sa nu prezinte defectiuni, taieturi sau un nivel ridicat de tocire.
Anvelopele resapate reprezinta un soi de anvelope reciclate. Practic, se pastreaza baza unui cauciuc vechi (balonul, structura metalica sau sintetica), la care se adauga o noua banda de rulare. Principalul avantaj este reprezentat de pretul mai redus (diferenta de pret dintre un cauciuc nou si unul resapat poate fi si de 100 de lei), insa exista o serie de dezavantaje.
Atentie la anvelopele resapate!
Anvelopele resapate, avand la baza un cauciuc vechi si in rest o lucrare de completare, pot da nastere unor situatii in care cauciucul vechi sa se separe de partea noua. Pentru resaparea anvelopelor se foloseste un adeziv special, care uneste partea veche cu cea noua. Este insa posibil ca anvelopa originala sa isi piarda proprietatile, iar lipirea sa nu fie una perfecta. Drept urmare, pot aparea scapari de aer sau probleme legate de echilibrare.
Anvelopele resapate sunt realizate din cauciucuri care au o data de fabricatie cat de cat mai recenta, insa acest lucru poate insemna si ca au o vechime de doi-trei ani. In aceasta perioada, anvelopele au pierdut din rigiditate, structura metalica este mai slabita, iar cauciucul pierde din rezistenta. Astfel ca, in momentul in care anvelopele achizitionate sunt de acest tip, este bine ca soferul sa cunoasca toate aceste detalii.
Nu inseamna insa ca nu mai pot fi cumparate astfel de anvelope resapate. Dimpotriva, un sofer poate face economii majore prin achizitia acestora. Nu trebuie decat sa tina cont de cateva detalii: le poate folosi in special pe termen scurt (de exemplu pe perioada iernii), va evita sa ruleze la viteze mari cu astfel de cauciucuri si le va inlocui imediat ce apar semne de deteriorare.