- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Ce isi doresc soferii de la o anvelopa buna?
Anvelopele reprezinta de multe ori cel mai important element al masinii atunci cand vine vorba de siguranta. De multe ori, modul in care se comporta autovehiculul nu depinde exclusiv de calitatile tehnice ale acesteia, ci mai ales de calitatea anvelopelor folosite.
Ce isi doresc soferii de la o anvelopa buna?
Orice sofer se ghideaza dupa anumite criterii atunci cand vine vorba de alegerea unei anvelope. Nu este o noutate faptul ca cei mai multi se gandesc mai ales la pret – cu cat sunt mai ieftine, cu atat mai bine. Lucrurile sunt insa de multe ori exact invers – adica daca poti gasi anvelope la un pret nefiresc de mic, inseamna ca si calitatea lor este indoielnica. Vor rezista putin timp si in plus iti pot face si probleme atunci cand circuli.
Trebuie acordata o importanta majora unor aspecte precum aderenta la carosabil, avand in vedere faptul ca multe cauciucuri sunt destul de slabe in aceasta privinta chiar si cand sunt noi. De asemenea sunt foarte importante uzura benzii de rulare, tractiunea si rezistenta la temperatura.
Uzura benzii de rulare
Este extrem de importanta, aceasta reprezentand un calificativ dat anvelopei in urma testarii in conditii controlate. “100” reprezinta standardul de calitate minim, in timp ce “200” reprezinta faptul ca respectiva anvelopa se va uza de doua ori mai greu decat cea cu indicativul 100. De aceea, se recomanda ca anvelopele sa aiba un indicativ care sa depaseasca 100. Acestea sunt insa valabile doar intre anvelopele aceluiasi producator si nu intre mai multi producatori.
Tractiune
Si acest aspect reprezinta o conditie pentru anvelope, reprezentand capacitatea acestora de a frana pe carosabilul umed. Sunt acordate calificative in urma unor teste care sunt realizate cu rulare in linie dreapta, fiind nereprezentative in ceea ce priveste virarile. Sunt trei calificative: A- cea mai buna tractiune; B – tractiune intermediara; C – tractiune acceptabila.
Temperatura
Calificativele oferite pentru acest aspect denota rezistenta anvelopelor la temperaturile ridicate. Calificativul A va reprezenta cea mai ridicata calitate, B – intermediara, iar C – acceptabila.
Este important ca un sofer sa tina cont de aceste aspecte importante atunci cand isi achizitioneaza anvelope. In plus, acestea trebuie schimbate in timp util, nu doar atunci cand masina are pana sau cand deteriorarea anvelopelor este vizibila cu ochiul liber, deoarece cauciucurile uzate pot pune in pericol atat viata soferului, cat si pe a participantilor la trafic.