NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
O alta anvelopa care a avut ocazia sa participe la testele ADAC pentru anvelope de iarna (sezonul 2013-2014) este Dunlop SP Winter Sport 4D, pentru dimeniunea 225/45 R 17 H.Aceasta a ocupat pozitia 7, cu o clasa mai jos decat adversarele sale (Continental ContiWinterContact T850, Michelin Alpin A4, Bridgestone Blizzak LM-32, Unroyal). Cu toate acestea anvelopa ofera beneficii si tehnologii specifice companiei Dunlop, adica la cel mai inalt nivel.
Anvelopa SP Winter Sport 4D este construita sa faca fata conditiilor de iarna atunci cand vine vorba de manevrabilitate si capacitate de franare. Designul unic al suprafetei de rulare prezinta numeroase margini antiderapante care ofera tractiune mai buna pe zapada si gheata, caneluri adanci destinate zapezii care se angreneaza pe suprafata pentru mai multa aderenta la franare, accelerare sau urcarea pantelor si caneluri directionale pentru perioada de dezghetare care sa evacueze rapid apa si sa previna acvaplanarea. Combinand acest design cu materialele ultra-aderente rezulta un control optim pe carosabil (ud,cu zapada, gheata), dar si mai putina energie pentru rulare insemnand avantaje din punct de vedere al consumului de combustibil si implicit, emisii de CO₂ mai reduse.
Din punct de vedere tehnologic, anvelopa Dunlop SP Winter Sport 4D prezinta cateva inovatii si imbunatatiri la cele existente:
- profilul mai plat al benzii de rulare - zona de contact fiind mai mare cu 4-8% (depinde de dimensiunea si tipul anvelopei) ofera mai multa stabilitate si precizie de dirijare, reactioneaza rapid si precis la viraje, aderenta superioara pe un drum uscat;
-sistem multi-lamele (multi blade system) - promoveaza un tip diferit de nervuri care sa faca fata conditiilor variabile pe timp de iarna (de la uscat si rece la zapada sau lapovita) si sa isi mentina performantele la acelasi nivel in timpul sofatului;
- canelura in V formeaza o retea fina impreuna cu canelurile de baza ale suprafetii de rulare, care aduna zapada in banda de rulare, astfel se creeaza un contact zapada-zapada care creste aderenta, tractiunea si manevrabilitatea pe zapada;
- design directional al benzii de rulare a fost conceput special pentru diminetile reci si umede, impingand apa printre caneluri si reducand riscul de acvaplanare;
- sistem de renuri 4D mareste frecarea si stabilitatea atunci cand virezi, chiar si pe zapada datorita faptului ca suprafata de rulare este separata intr-o serie de blocuri, asigura o aderenta deosebita laterala pe zapada;
- profil multiradius (MRT - multi radius tread) - aceste modele folosesc 10 raze diferite care distribuie eficient presiunea pe suprafata de contact, trecerea de la drum drept la curba este lina, sporeste precizia si manevrabilitatea;
- sistemul specific pentru locasul talonului intareste legatura dintre janta si anvelopa si creste capacitatea de control asigurand un sofat mai precis;
- protectie maxima pentru flansa jantei (MFS - maximum flange shield) se refera la un sistem ce protejeaza rotile din aliaj scump la lovirea de borduri, utilizand un profil de cauciuc care se intinde imprejurul anvelopei, deasupra flansei si creeaza o zona de tampon de protectie;
- curea fara imbinari ( JLB- Jointless belt) se refera la o tehnologie de captusire hibrid care micsoreaza deformarile circumferintei la viteze superioare oferind stabilitate si uzura uniforma si unitara;
- RunOnFlat - tehnologia Dunlop Self Supporting – DSST mizeaza pe peretii laterali ransforsati care ajuta anvelopa sa isi pastreze mobilitatea dupa pierderea in totalitate a presiunii aerului si permite continuarea rularii dupa perforare sau explozie pana la 80km, Dunlop atentioneaza totusi sa fie montate doar pe autoturisme echipate cu dispozitive adecvate;
- compus scilica plus - banda de rulare are in compozitia sa acest compus inspirat din anvelopele de curse si garanteaza aderenta, accelerare si franare exceptionale pe un drum ud si frig;
- polimerii functionali fac parte din compusul benzii de rulare si au rolul de a imbunatati caracteristicile anvelopei la temperaturi joase, mai ales aderenta.