NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Intretinerea anvelopelor
Anvelopele reprezinta unele dintre cele mai importante componente ale unei masini, deoarece acestea ofera siguranta si stabilitatea in momente-cheie. De aceea, calitatea, rezistenta si performantele lor au o importanta mare in ceea ce priveste sofatul relaxat si gradul de protectie in caz de accident.
Exista o serie de proceduri prin care pot fi intretinute anvelopele, astfel ca si “perioada lor de valabilitate” poate fi prelungita.
Un sofer trebuie sa stie cum sa observe anumite nereguli la anvelopele masinii sale, inainte de a merge la un service specializat. Practic, drumurile facute pentru un control profesionist pot fi mai rare, insa gradul de uzura al anvelopelor creste cu fiecare zi.
Se recomanda o verificare a presiunii anvelopelor, chiar si pentru roata de rezerva, la fiecare doua saptamani. De asemenea, atunci cand soferul observa diverse daune care s-au produs la acestea, este importanta o vizita cat mai urgenta posibil la un service profesionist pentru anvelope.
Presiunea din anvelope are un rol important in ceea ce priveste viata anvelopelor si tot ceea ce inseamna performantele lor din punct de vedere al garantarii sigurantei masinii si a stabilitatii pe carosabil. Atunci cand anvelopele dau dovada fie de supra-presiune, fie de sub-presiune, scade capacitatea masinii de a avea o aderenta potrivita.
In plus, in momentul in care presiunea nu este cea potrivita, apare un grad mare de uzura, care va fi si asimetrica. Toate aceste efecte duc la randul lor la o manevrabilitate redusa si la cresterea nesigurantei in cazul unor viraje facute la viteze mari.
In plus, o presiune necorespunzatoare duce la cresterea temperaturii anvelopei, din cauza unei flexari ridicate a flancului, aspect care duce la o deteriorare grava a pneurilor.
Verificarea presiunii anvelopelor se face atunci cand acestea sunt reci si nu la scurt timp dupa sofat. In ceea ce priveste roata de rezerva, verificarea presiunii este necesara deoarece nu se stie niciodata cand anume va fi nevoie de aceasta, de aceea trebuie sa fie pregatita de drum.
Aspectul anvelopelor poate fi probat prin asezarea masinii intr-o pozitie perpendiculara fata de un obstacol. Astfel, pot fi observate mai usor eventualele deteriorari exterioare, printre care se numara taieturile, fisurile sau umflaturile.
Pentru o buna intretinere a anvelopelor, se recomanda ca acestea sa nu fie suprasolicitate, prin viteza excesiva sau suprasarcina, deoarece pot fi provocate deteriorari care nu mai pot fi reparate ulterior.
Dincolo de aspectele legate de intretinerea pneurilor, se recomanda schimbarea lor atunci cand gradul de uzura este mult prea ridicat. Anvelopele noi si calitative ofera siguranta atat soferului, cat si pasagerilor, dar si celorlalte persoane care circula pe carosabil.
Exista o serie de proceduri prin care pot fi intretinute anvelopele, astfel ca si “perioada lor de valabilitate” poate fi prelungita.
Un sofer trebuie sa stie cum sa observe anumite nereguli la anvelopele masinii sale, inainte de a merge la un service specializat. Practic, drumurile facute pentru un control profesionist pot fi mai rare, insa gradul de uzura al anvelopelor creste cu fiecare zi.
Se recomanda o verificare a presiunii anvelopelor, chiar si pentru roata de rezerva, la fiecare doua saptamani. De asemenea, atunci cand soferul observa diverse daune care s-au produs la acestea, este importanta o vizita cat mai urgenta posibil la un service profesionist pentru anvelope.
Presiunea din anvelope are un rol important in ceea ce priveste viata anvelopelor si tot ceea ce inseamna performantele lor din punct de vedere al garantarii sigurantei masinii si a stabilitatii pe carosabil. Atunci cand anvelopele dau dovada fie de supra-presiune, fie de sub-presiune, scade capacitatea masinii de a avea o aderenta potrivita.
In plus, in momentul in care presiunea nu este cea potrivita, apare un grad mare de uzura, care va fi si asimetrica. Toate aceste efecte duc la randul lor la o manevrabilitate redusa si la cresterea nesigurantei in cazul unor viraje facute la viteze mari.
In plus, o presiune necorespunzatoare duce la cresterea temperaturii anvelopei, din cauza unei flexari ridicate a flancului, aspect care duce la o deteriorare grava a pneurilor.
Verificarea presiunii anvelopelor se face atunci cand acestea sunt reci si nu la scurt timp dupa sofat. In ceea ce priveste roata de rezerva, verificarea presiunii este necesara deoarece nu se stie niciodata cand anume va fi nevoie de aceasta, de aceea trebuie sa fie pregatita de drum.
Aspectul anvelopelor poate fi probat prin asezarea masinii intr-o pozitie perpendiculara fata de un obstacol. Astfel, pot fi observate mai usor eventualele deteriorari exterioare, printre care se numara taieturile, fisurile sau umflaturile.
Pentru o buna intretinere a anvelopelor, se recomanda ca acestea sa nu fie suprasolicitate, prin viteza excesiva sau suprasarcina, deoarece pot fi provocate deteriorari care nu mai pot fi reparate ulterior.
Dincolo de aspectele legate de intretinerea pneurilor, se recomanda schimbarea lor atunci cand gradul de uzura este mult prea ridicat. Anvelopele noi si calitative ofera siguranta atat soferului, cat si pasagerilor, dar si celorlalte persoane care circula pe carosabil.