NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Nokian xLine – anvelopa de vara pentru masinile de volum
Daca intr-un articol precedent am scris despre Nokian zLine, o anvelopa destinata masinilor de performanta, astazi voi scrie despre o alta anvelopa din aceasi gama, Nokian xLine – o anvelopa de vara conceputa pentru masinile mai mari, de volum. Ca si celelalte doua anvelope din aceasta gama ( zLine si eLine – despre care voi scrie in viitorul apropriat) si aceasta anvelopa are caracteristici interesante si propune cateva solutii inedite de profil, dar si de constructie.
Nokian xLine a fost testata pe insula suedeza Gotland, cu ajutorul uner vehicule Volkswagen Golf special echipate pentru acest eveniment si este aparitia cea mai importanta din gama Nokian, fiind creata sa se adapteze usor schimbarilor meteorologice din timpul anotimpurilor calde. In principiu pastreaza aceeasi filosofie ca si zLine, numai ca este aplicata pe o anvelopa care isi doreste sa ofere conducatorilor auto atat aderenta pe carosabilul uscat, cat si umed. Astfel, principala inovatie a acestei anvelope este reprezentata de crestele speciale in forma de X, care isi pot largi sau restrange suprafata in functie de situatia intalnita atunci cand sofezi.
Crestele X sunt concepute sa functioneze in doua sensuri: in primul rand cand conduci pe un drum uscat confera stabilitate deoarece sunt flexibile si se transforma practic in zone cu o aderenta maxima, in al doilea rand cand intalnesti un drum umed se foloseste de aceeasi flexibilitate pentru a strange apa pe suprafata de contact si pentru a o tranfera repede prin „inchidere” spre canelurile principale de evacuare a apei.
Ca si in cazul anvelopelor de vara zLine, se regasesc zone suplimentare pentru stocarea apei situate pe crestele exterioare, pentru „a depozita” o cantitate mai mare de apa de pe sosea care sa o elimine ulterior. Aceasta solutie surprinde si print-o alta logie interesanta: chiar daca anvelopa incepe sa se uzeze, isi pastreaza aderenta foarte buna pe carosabilul ud, deoarece aceleasi zone suplimentare se mentin intacte. Anvelopele xLine isi pastreaza si santurile transversale polisate care ajuta la eliminarea apei, cresc performantele nivelului de zgomot si si imbunatatesc calitatea estetica a anvelopei.
Anvelopa de vara Nokian xLine este potrivita pentru autoturismele de volum si se adapteaza usor pentru drumurile uscate, dar si atunci cand poti si suprins de o ploaie rapida.
Nokian xLine a fost testata pe insula suedeza Gotland, cu ajutorul uner vehicule Volkswagen Golf special echipate pentru acest eveniment si este aparitia cea mai importanta din gama Nokian, fiind creata sa se adapteze usor schimbarilor meteorologice din timpul anotimpurilor calde. In principiu pastreaza aceeasi filosofie ca si zLine, numai ca este aplicata pe o anvelopa care isi doreste sa ofere conducatorilor auto atat aderenta pe carosabilul uscat, cat si umed. Astfel, principala inovatie a acestei anvelope este reprezentata de crestele speciale in forma de X, care isi pot largi sau restrange suprafata in functie de situatia intalnita atunci cand sofezi.
Crestele X sunt concepute sa functioneze in doua sensuri: in primul rand cand conduci pe un drum uscat confera stabilitate deoarece sunt flexibile si se transforma practic in zone cu o aderenta maxima, in al doilea rand cand intalnesti un drum umed se foloseste de aceeasi flexibilitate pentru a strange apa pe suprafata de contact si pentru a o tranfera repede prin „inchidere” spre canelurile principale de evacuare a apei.
Ca si in cazul anvelopelor de vara zLine, se regasesc zone suplimentare pentru stocarea apei situate pe crestele exterioare, pentru „a depozita” o cantitate mai mare de apa de pe sosea care sa o elimine ulterior. Aceasta solutie surprinde si print-o alta logie interesanta: chiar daca anvelopa incepe sa se uzeze, isi pastreaza aderenta foarte buna pe carosabilul ud, deoarece aceleasi zone suplimentare se mentin intacte. Anvelopele xLine isi pastreaza si santurile transversale polisate care ajuta la eliminarea apei, cresc performantele nivelului de zgomot si si imbunatatesc calitatea estetica a anvelopei.
Anvelopa de vara Nokian xLine este potrivita pentru autoturismele de volum si se adapteaza usor pentru drumurile uscate, dar si atunci cand poti si suprins de o ploaie rapida.