NOUTATI ANVELOPE
Mai multe articole
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Mai multe articole
Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
1.Echipeaza-ti autoturismul pentru iarnaPentru a-ti proteja masina de coroziune si inghet este indicat sa adaugi cantitatea potrivita de antigel in instalatia de racire a motorului. Un alt aspect important: bateria! Asigurate ca are suficienta energie pentru pornirile la temperaturi mici. Verifica functionalitatea franelor, sa nu „traga” intr-o parte cand opresti. Este bine sa ai intotdeauna cateva provizii plus o lanterna, nisip si sare, patura, o racleta, si alte lucruri de are stii ca ai nevoie (gen medicamente) pentru situatii imprevizibile. Pentru a evita condensul parbrizului sau acoperirea cu gheata controleaza sistemul de incalzire si cel de dezghetare. Foloseste lichid de parbriz, stergatoare si solutie anti-inghet adecvate pentru a mentine vizibilitatea parbrizului. Schimba uleiul cu unul pentru iarna pentru o pornire usoara a masinii.
2.Mentinerea aderentei
Fii atent la viraje: ajusteaza viteza pentru a evita supravirarea sau subvirarea. Redu sansele de alunecare evitand miscariel bruste. Nu brusca frana, aplica o presiune constanta asupra ei. Daca ai masina echipata cu sistem ABS esti norocos pentru ca acesta ajuta autovehiculul se se opreasca fara sa derapeze.
3. Planifica traseul
Incearca sa afli in cat timp ajungi la destinatia respectiva si i-ati o marja de eroare. Mai bine pleci mai devreme decat sa te grabesti! Dubleaza distanta dintre tine si autoturismul din fata pentru a frana la timp. Mentine masina curata. Se recomanda spalari regulate pentru a reduce coroziunea cauzata de substantele chimice, a pietrisului si a sarii, folosite ca antiderapante. La poduri si la pasajele superioare gheata tinde sa se formeze mai repede, de aceea este bine sa fii atent si sa adaptezi viteza. Vizibilitatea este un punct important: farurile aprinse si un parbriz curat sunt masuri esentiale pentru a vedea si a fi vazut. Daca ramai blocat in zapada sau gheata nu forta rotile, vor patina. Curata anvelopele de zapada si leagana usor masina inainte si inapoi.
4. Distanta fata de autovehiculul din fata
Asa cum scriam si mai sus trebuie sa ai grija la distanta dintre vehicule. In caz de subvirare: aderenta anvelopelor din fata este slaba – ridica piciorul de pe acceleratie si apasa pe pedala de frana, astfel greutatea masinii se va muta pe partea din fata. Descresteti unghiul de virare incet si vei putea sa readuci autoturismul pe directia buna. NU mari unghiul de virare si nu apasa frana. In caz de supravirare: au pierdut aderenta anvelopele din spate – trebuie sa observi foarte bine comportamentul masinii, accelereaza usor, greutatea se va muta pe spate, indreapta volanul in directia alunecarii spatelui masinii, pregateste sa reglezi masina in sensul de mers, de indata de incepe sa raspunda la menevrele de corectare.
5.Aminteste-ti ca tractiunea integrala este o tractiune pe doua roti, dar imbunatatita
Din cele patru anvelope care primesc forta de torsiune prin terenul de rulare, numai doua beneficiaza de fapt de putere din partea motorului. Atunci cand se afla pe modul tractiune integrala (4WD) pe un drum acoperit cu zapada sau gheata, autoturismul nu poate opri in conditii mult mai bune decat un autoturismul cu tractiune pe doua roti (2WD).
6. Incearca sa anticipezi drumului ( mai ales cele neasfaltate) pe timp de iarna
Poate ascunde pietre, busteni, radacini sau zone cu gheata. La inceputul ieri este mai usor sa sofezi decat la mijlocul sezonului pentru ca sub stratul de zapada moale se afla unul de zapada intarita, prin acumularea de la alte viscole, care poate crea probleme.
7. Pericolul zapezii acumulate sub vehicul
Poate ingheta motorul. Curatarea ei poate crea deteriorari. Zona motorului trebuie sa fie libera. Este importanta temperatura a lichidului de transmisie, a uleiului si alte lichide. Bucatile de zapada intarita prinse sub masina pot ingreuna conductele pentru lichidul de frana. Atentie la apa de mica adancime, sloiuri si inghetarea franelor. Incearca sa mentii motorul atunci cand sofezi cant mai mult timp in functiune.
8. Trusa de urgenta
Daca ai ghinionul sa trebuieasca sa astepti perioada lunga de timp blocat ar fi bine sa in trusa de urgenta urmatoarele lucruri: gustari, supa la pachet, resou, cratite si vesela, medicamente, paturi de lana, caciula, sosete groase, manusi, bricheta si chibrituri, bastoane luminoase, lanterna, cabluri de remorcare, lopata pentru zapada, lanturi de iarna, si alte lucruri persoanale si esentiale.



Prima pagina

