- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Anvelopele de iarna au fost utile iarna trecuta?
Anvelopele sunt de trei tipuri: anvelope de vara, de iarna si all season, destinatia lor fiind clara prin denumire. De aceea, este recomandat ca autovehiculele sa fie echipate corespunzator cu cauciucuri in functie de anotimp si de conditiile meteorologice.
Anvelopele de iarna sunt special realizate incat sa ofere aderenta potrivita in momentul in care temperatura a scazut sub 7 grade, iar carosabilul este acoperit cu zapada sau gheata. In mod normal, cauciucurile de iarna trebuie montate incepand cu luna noiembrie, insa politia nu va amenda soferul daca nu are astfel de anvelope, atat timp cat carosabilul este uscat si nu prezinta polei sau zapada.
In schimb, daca au aparut deja conditii de iarna, iar masina nu are anvelope de iarna, soferul risca o amenda de pana la 4000 de lei, politistul putand sa retina si certificatul de inmatriculare.
Anvelopele de iarna au fost utile iarna trecuta?
Practic, orice sofer este obligat sa isi echipeze masina cu anvelope de iarna, pentru a fi sigur ca nu risca amenda. Cauciucurile pentru sezonul rece au insa si o parte utila si necesara. Acestea au fost proiectate in asa fel incat sa contribuie la siguranta soferului atunci cand circula cu masina in conditii dificile de iarna.
Este important ca anvelopele de iarna sa fie montate la masina imediat ce temperatura a scazut sub +7 grade Celsius. Acestea sunt facute in asa fel incat sa prezinte un grad mai mare de aderenta la carosabil, comparativ cu cauciucurile de vara.
Anvelopele de vara sunt realizate dintr-un material mai dur, astfel incat sa reziste cu brio temperaturilor ridicate. In schimb, anvelopele de iarna sunt facute dintr-un cauciuc mai moale, care se pliaza mai bine pe drumul acoperit de zapada si gheata. In plus, anvelopele de iarna ofera o siguranta sporita in momentele de franare, franare cu atat mai dificila atunci cand pe carosabil este gheata sau polei.
Pentru a intelege mai bine diferenta dintre cauciucurile de vara si cele de iarna atunci cand vine vorba de franarea pe zapada, vom lua exemplul unui autovehicul care ruleaza pe carosabil, pe perioada iernii, cu o viteza de 50 de km/h. Anvelopele de vara vor avea o distanta de franare de 43 de metri, in timp ce anvelopele de iarna reduc aceasta distanta la 35 de metri. Deci da, anvelopele de iarna sunt utile atunci cand vine vremea rece.