NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Hakkapeliitta 8 si un nou record mondial
Nokian este un producator finlandez de anvelope cunoscut mai ales pentru performantele obtinute in cazul anvelopelor de iarna create pentru iernile geroase, specific nordice.
Un nou record mondial
La o temperatura de -16 grade, undeva in golful Botnic, cei de la Nokian s-au hotarat sa isi incerce norocul cu noua anvelopa Hakkapeliitta 8. Se pare ca soarta a fost de partea lor deoarece au reusit sa stabileasca un nou record mondial de viteza pe gheata.
Pe o portiune de gheata de 12 km lungime si 18 m latime si la volanul unui Audi RS6 usor modificat pilotul Janne Laitinen, cu care Nokian lucreaza de peste 25 de ani, a atins viteza maxima de 336.511 km/h, iar media pentru cele două serii a fost de 335.713 km/h. Recordul anterior de 331.61 km/h apartine tot celor de la Nokian.
Pentru a fi omologat au fost indeplinite o serie de conditii precum: gheata naturala - fara slefuirea sau tratarea chimica a suprafetei, anvelopele utilizate trebuie sa aiba aprobare pentru folosirea pe drumuri publice si sa fie comercializate in magazine, iar distanta etalon trebuie parcursa de doua ori, o data dus – o data intors, pentru a elimina controverse legate de vant sau alti factori.
Hakkapeliitta 8
Acest record se datoreaza si anvelopei Hakkapeliitta 8, cu un design nou care ofera performante excelente pe un drum cu zapada si gheata.
Banda de rulare prezinta diverse inovatii care imbunatatesc anumite carcateristici:
- stifturile nu sunt unul in spatele celuilalt, ci distribuite uniform pe toata suprafata, acest lucru face ca aderenta sa fie mai buna chiar si pentru conditii meteorologice extreme;
- performante de franare deosebite datorita modului de fixare al stifturilor in blocul benzii de rulare datorita unui amestec special de cauciuc mai rezistent din interiorul anvelopei;
- are mai multe blocuri si implicit mai multe santuri, astfel nivelul de zgomot este redus;
- existenta unor blocuri mai mici care genereaza caldura in interior si datorita continutului ridicat de siciliu ofera rezistenta la rulare cu un procent de aproape 5% mai mic decat Hakkapeliitta 7, ceea ce inseamna ca are un efect pozitiv asupra economiei de combustibil si prelungeste durata de viata a anvelopei;
- multumita canelurilor deschise de pe umerii laterali se curata singure de zapada si noroi;
- manevrabilitate imbunatatita datorita canelurilor de sprijin 3D diagonale din zona centrala care intaresc structura;
- confort la conducere.
Finlandezii de la Nokian si-au depasit limitele si raman primii atunci cand vine vorba de o anvelopa care sa faca fata conditiilor extreme de iarna.
Un nou record mondial
La o temperatura de -16 grade, undeva in golful Botnic, cei de la Nokian s-au hotarat sa isi incerce norocul cu noua anvelopa Hakkapeliitta 8. Se pare ca soarta a fost de partea lor deoarece au reusit sa stabileasca un nou record mondial de viteza pe gheata.
Pe o portiune de gheata de 12 km lungime si 18 m latime si la volanul unui Audi RS6 usor modificat pilotul Janne Laitinen, cu care Nokian lucreaza de peste 25 de ani, a atins viteza maxima de 336.511 km/h, iar media pentru cele două serii a fost de 335.713 km/h. Recordul anterior de 331.61 km/h apartine tot celor de la Nokian.
Pentru a fi omologat au fost indeplinite o serie de conditii precum: gheata naturala - fara slefuirea sau tratarea chimica a suprafetei, anvelopele utilizate trebuie sa aiba aprobare pentru folosirea pe drumuri publice si sa fie comercializate in magazine, iar distanta etalon trebuie parcursa de doua ori, o data dus – o data intors, pentru a elimina controverse legate de vant sau alti factori.
Hakkapeliitta 8
Acest record se datoreaza si anvelopei Hakkapeliitta 8, cu un design nou care ofera performante excelente pe un drum cu zapada si gheata.
Banda de rulare prezinta diverse inovatii care imbunatatesc anumite carcateristici:
- stifturile nu sunt unul in spatele celuilalt, ci distribuite uniform pe toata suprafata, acest lucru face ca aderenta sa fie mai buna chiar si pentru conditii meteorologice extreme;
- performante de franare deosebite datorita modului de fixare al stifturilor in blocul benzii de rulare datorita unui amestec special de cauciuc mai rezistent din interiorul anvelopei;
- are mai multe blocuri si implicit mai multe santuri, astfel nivelul de zgomot este redus;
- existenta unor blocuri mai mici care genereaza caldura in interior si datorita continutului ridicat de siciliu ofera rezistenta la rulare cu un procent de aproape 5% mai mic decat Hakkapeliitta 7, ceea ce inseamna ca are un efect pozitiv asupra economiei de combustibil si prelungeste durata de viata a anvelopei;
- multumita canelurilor deschise de pe umerii laterali se curata singure de zapada si noroi;
- manevrabilitate imbunatatita datorita canelurilor de sprijin 3D diagonale din zona centrala care intaresc structura;
- confort la conducere.
Finlandezii de la Nokian si-au depasit limitele si raman primii atunci cand vine vorba de o anvelopa care sa faca fata conditiilor extreme de iarna.