NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Intretinerea anvelopelor: Verificarea uzurii
M-am decis sa scriu o serie de articole despre cum ar trebui sa iti intretii anvelopele astfel incat sa le prelungesti durata de viata. Am ales ca primul articol sa fie despre verificarea uzurii a unei anvelope.
Prima oara ar trebui sa ai o pozitie a acesteia care sa iti permita observarea benzii de rulare. De aceea este indicat sa opresti masina pe un drum cat mai plan si fara denivelari, sa tragi frana de mana si sa invarti volanul la 45 de grade – la stanga sau la dreapta, dupa cum preferi- pentru a obtine un unghi cat mai bun asupra anvelopelor si care sa te ajute la verificare.
Apoi verifica adancimea profilului care reflecta starea in care se afla anvelopa. Exista doua modalitati: ori folosesti un instrument usor manevrabil specific acestei operatiuni denumit subler de adancime cu care masori intotdeauna in mai multe locuri pentru o estimare corecta ori te uiti la indicatorii de uzura cu care sunt prevazute toate anvelopele. Indicatorii sunt localizati in partea interioara a canelurilor si sunt simbolizati in zona umerilor printr-un triunghi, respectiv un fulg de nea.
Adancimea minima a canalelor admisa legal este de 1,6 mm la anvelopele de vara si de 4 mm la cele de iarna, pe intreaga circumferinta si pe banda centrala care trebuie sa ocupe trei sferturi din latimea pneului. Daca stii ca urmeaza sa conduci pe un drum umed este recomandat ca profilul sa aiba cel putin 3 mm, chiar daca este vara.
Inaltimea profilului benzii de rulare este importanta deoarece are rolul de a dispersa apa si de a reduce riscul de acvaplanare. Capacitatea de franare este redusa semnificativ. Aderenta si stabilitatea la viraje vor fi de asemenea afectate.
In functie de modul in care s-au degradat anvelopele iti poti da seama daca mai sunt si alte probleme. De exemplu, poate sa fie umflata in exces daca banda de rulare prezinta o adancime mai mare pe margini decat in centru sau viceversa daca este umflata insuficient. Daca este mai adanca pe o parte decat pe cealalta atunci este vorba de aliniamentul rotilor. Dar despre toate aceste probleme voi scrie in articolele urmatoare.
Pana atunci nu uita, verificarea uzurii trebuie efectuata periodic si daca ai incertitudini poti sa consulti un specialist.
Prima oara ar trebui sa ai o pozitie a acesteia care sa iti permita observarea benzii de rulare. De aceea este indicat sa opresti masina pe un drum cat mai plan si fara denivelari, sa tragi frana de mana si sa invarti volanul la 45 de grade – la stanga sau la dreapta, dupa cum preferi- pentru a obtine un unghi cat mai bun asupra anvelopelor si care sa te ajute la verificare.
Apoi verifica adancimea profilului care reflecta starea in care se afla anvelopa. Exista doua modalitati: ori folosesti un instrument usor manevrabil specific acestei operatiuni denumit subler de adancime cu care masori intotdeauna in mai multe locuri pentru o estimare corecta ori te uiti la indicatorii de uzura cu care sunt prevazute toate anvelopele. Indicatorii sunt localizati in partea interioara a canelurilor si sunt simbolizati in zona umerilor printr-un triunghi, respectiv un fulg de nea.
Adancimea minima a canalelor admisa legal este de 1,6 mm la anvelopele de vara si de 4 mm la cele de iarna, pe intreaga circumferinta si pe banda centrala care trebuie sa ocupe trei sferturi din latimea pneului. Daca stii ca urmeaza sa conduci pe un drum umed este recomandat ca profilul sa aiba cel putin 3 mm, chiar daca este vara.
Inaltimea profilului benzii de rulare este importanta deoarece are rolul de a dispersa apa si de a reduce riscul de acvaplanare. Capacitatea de franare este redusa semnificativ. Aderenta si stabilitatea la viraje vor fi de asemenea afectate.
In functie de modul in care s-au degradat anvelopele iti poti da seama daca mai sunt si alte probleme. De exemplu, poate sa fie umflata in exces daca banda de rulare prezinta o adancime mai mare pe margini decat in centru sau viceversa daca este umflata insuficient. Daca este mai adanca pe o parte decat pe cealalta atunci este vorba de aliniamentul rotilor. Dar despre toate aceste probleme voi scrie in articolele urmatoare.
Pana atunci nu uita, verificarea uzurii trebuie efectuata periodic si daca ai incertitudini poti sa consulti un specialist.