NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Intretinerea anvelopelor: Verificarea presiunii
In articolul precedent din seria despre cum sa ne intretinem anvelopele am mentionat ce impact are presiunea asupra benzii de rulare si am promis ca revin cu mai multe detalii.
Spuneam atunci ca o presiune mica poate deteriora anvelopa pe margini, iar o presiune mare duce la uzura rapida a benzii de rulare pe centru deoarece suprafata de contact cu carosabilul se micsoreaza. Dar cumstii care este presiunea corecta? Aceasta difera in functie de tipul autoturismului si poate sa fie specificata pe marginea portierei, pe usita rezervorului de combustibil, torpedou sau in manualul vehiculului. In general se dau doua valori ale presiunii: cand se conduce in conditii „ normale” si cand autoturismul atinge sarcina maxima de incarcare (transporta persoane sau bagaje).
Pierderea presiunii poate avea mai multe cauze: datorita permeabilitatii anvelopelor, se poate pierde in mod natural intre 0,06 – 0,14 bari / luna in functie de temperatura exterioara, perforarea accidentala, scapari de aer la nivelul valvei care trebuie inlocuita odata cu schimbarea anvelopei sau intre janta si anvelopa. De aceea, specialistii recomanda verificarea presiunii anvelopelor periodic, inclusiv a roatei de rezerva, cel putin o data pe luna si mai ales inaintea unui drum lung. Aceasta se poate face cu ajutorul unui manometru exact. Nu te baza pe cele de la statiile de benzina deoarece nu sunt foarte precise din cauza folosirii excesive sau abuzului. Cel mai bine ar fi sa apelezi la un punct de service autorizat, costul nu este mare iar manometrele lor sunt controlate metrologic cu regularitate. In plus, poate constata daca pneul prezinta si alte vatamari.
Atunci cand verifici presiunea anvelopele trebuie sa fie „reci”, adica sa nu fie rulate in ultimele doua ore sau sa nu mearga mai mult de 2 km la o viteza mare. Daca totusi esti nevoit sa parcurgi aceasta distanta adauga 0,2-0,3 bari in plus la presiunea recomandata.
O presiune necorespunzatoare a anvelopelor poate afecta simtitor caracteristicile acesteia punandu-ti viata in pericol. Se reduce durata de viata datorita uzurii provocate, manevrabilitatea este afectata, riscul de acvaplanare este crescut si distanta de franare este mai lunga, mai ales pe suprafete umede. Cresterea rezistentei la rulare duce la un consum de carburant mai mare si are un grad de poluare mai mare prin particulele emise in atmosfera.
Luand in considerare toate aceste motive este bine sa verifici presiunea anvelopelor periodic.
Urmatorul articol va fi despre o alta problema intalnita frecvent si anume echilibrarea rotilor.
Spuneam atunci ca o presiune mica poate deteriora anvelopa pe margini, iar o presiune mare duce la uzura rapida a benzii de rulare pe centru deoarece suprafata de contact cu carosabilul se micsoreaza. Dar cumstii care este presiunea corecta? Aceasta difera in functie de tipul autoturismului si poate sa fie specificata pe marginea portierei, pe usita rezervorului de combustibil, torpedou sau in manualul vehiculului. In general se dau doua valori ale presiunii: cand se conduce in conditii „ normale” si cand autoturismul atinge sarcina maxima de incarcare (transporta persoane sau bagaje).
Pierderea presiunii poate avea mai multe cauze: datorita permeabilitatii anvelopelor, se poate pierde in mod natural intre 0,06 – 0,14 bari / luna in functie de temperatura exterioara, perforarea accidentala, scapari de aer la nivelul valvei care trebuie inlocuita odata cu schimbarea anvelopei sau intre janta si anvelopa. De aceea, specialistii recomanda verificarea presiunii anvelopelor periodic, inclusiv a roatei de rezerva, cel putin o data pe luna si mai ales inaintea unui drum lung. Aceasta se poate face cu ajutorul unui manometru exact. Nu te baza pe cele de la statiile de benzina deoarece nu sunt foarte precise din cauza folosirii excesive sau abuzului. Cel mai bine ar fi sa apelezi la un punct de service autorizat, costul nu este mare iar manometrele lor sunt controlate metrologic cu regularitate. In plus, poate constata daca pneul prezinta si alte vatamari.
Atunci cand verifici presiunea anvelopele trebuie sa fie „reci”, adica sa nu fie rulate in ultimele doua ore sau sa nu mearga mai mult de 2 km la o viteza mare. Daca totusi esti nevoit sa parcurgi aceasta distanta adauga 0,2-0,3 bari in plus la presiunea recomandata.
O presiune necorespunzatoare a anvelopelor poate afecta simtitor caracteristicile acesteia punandu-ti viata in pericol. Se reduce durata de viata datorita uzurii provocate, manevrabilitatea este afectata, riscul de acvaplanare este crescut si distanta de franare este mai lunga, mai ales pe suprafete umede. Cresterea rezistentei la rulare duce la un consum de carburant mai mare si are un grad de poluare mai mare prin particulele emise in atmosfera.
Luand in considerare toate aceste motive este bine sa verifici presiunea anvelopelor periodic.
Urmatorul articol va fi despre o alta problema intalnita frecvent si anume echilibrarea rotilor.