NOUTATI ANVELOPE
Mai multe articole
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC

Intretinerea anvelopelor : Echilibrarea rotilor
Am scris despre verificarea uzurii si a presiunii, iar acum este randul echilibrarii rotilor care poate face diferenta intre un condus in siguranta si unul mai putin placut. Echilibrarea rotilor este necesara pentru un contact mai bun cu carosabilul si pentru a determina repartizarea uniforma a greutatii anvelopelor, impiedicand uzura altor sisteme.
Cand trebuie sa echilibrezi rotile?
De obicei se intalnesc doua tipuri de dezechilibru :
Rotile neechilibrate pot afecta manevrabilitatea vehiculului deoarece scurteaza durata de viata a elementelor de suspensie, a amortizoarelor si a casetei de directie; in timp, conduce la uzura inegala si prematura a anvelopelor care va reduce rezistenta la rulare si va creste consumul de combustibil.
Echilibrarea rotilor trebuie efectuata periodic: odata cu schimbarea anvelopelor,atunci cand ai pana si repari cauciucul, la 15 000 de km parcursi sau daca intampinati una din problemele prezentate mai sus.
Cum se face echilibrarea rotilor?
Atunci cand se monteaza o anvelopa pe roata, se formeaza un ansamblu din imbinarea a doua unitati usor imperfecte. Sansele sunt mici ca acest sistem sa aiba o distributie foarte precisa a greutatii in jurul centrelor sale radiale si laterale. Astfel, cei de la service-urile auto folosesc o masina de echilibrare care roteste roata pentru a determina partile mai grele ale ansamblului. Apoi, tehnicianul se orienteaza dupa sistemul de echilibrare ca sa amplaseze contragreutati pe suprafata jantei pentru a compensa dezechilibrul. Aceste greutati ajuta echilibrarea anvelopei indiferent de viteza.
Echilibrarea rotilor este un pas important pentru intretinerea anvelopelor, confort si siguranta in timpul condusului, dar si pentru mentinerea performantelor anvelopelor.
Data viitoare vom posta al patrulea si ultimul articol referitor la geometria rotilor.
Cand trebuie sa echilibrezi rotile?
De obicei se intalnesc doua tipuri de dezechilibru :
- static – cand anvelopa are un punct usor sau greu se roteste neuniform si impreuna cu janta se misca in sus si in jos;
- dinamic – cand anvelopa si janta au o greutate inegala pe una sau pe ambele laturi ale liniei mediane laterale si se misca dintr-o parte in alta.
Rotile neechilibrate pot afecta manevrabilitatea vehiculului deoarece scurteaza durata de viata a elementelor de suspensie, a amortizoarelor si a casetei de directie; in timp, conduce la uzura inegala si prematura a anvelopelor care va reduce rezistenta la rulare si va creste consumul de combustibil.
Echilibrarea rotilor trebuie efectuata periodic: odata cu schimbarea anvelopelor,atunci cand ai pana si repari cauciucul, la 15 000 de km parcursi sau daca intampinati una din problemele prezentate mai sus.
Cum se face echilibrarea rotilor?
Atunci cand se monteaza o anvelopa pe roata, se formeaza un ansamblu din imbinarea a doua unitati usor imperfecte. Sansele sunt mici ca acest sistem sa aiba o distributie foarte precisa a greutatii in jurul centrelor sale radiale si laterale. Astfel, cei de la service-urile auto folosesc o masina de echilibrare care roteste roata pentru a determina partile mai grele ale ansamblului. Apoi, tehnicianul se orienteaza dupa sistemul de echilibrare ca sa amplaseze contragreutati pe suprafata jantei pentru a compensa dezechilibrul. Aceste greutati ajuta echilibrarea anvelopei indiferent de viteza.
Echilibrarea rotilor este un pas important pentru intretinerea anvelopelor, confort si siguranta in timpul condusului, dar si pentru mentinerea performantelor anvelopelor.
Data viitoare vom posta al patrulea si ultimul articol referitor la geometria rotilor.