NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Noua eticheta UE pentru anvelope
Pe data de 1 noiembrie 2013 se implineste un an de la adoptarea noului sistem de etichetare a anvelopelor pentru masini si vehicule utilitare usoare vandute in Europa. Aceste etichete includ informatii de baza referitoare la performantele oferite de anvelopa respectiva care sa te ajute sa iei o alegere mai buna. Un alt scop ar fi imbunatatirea sigurantei pe drumuri, promoveaza economia de combustibil si impactul pe care il avem asupra mediului.
Comparatia intre anvelope se face in functie de trei criterii esentiale:
- cat carburant se consuma (anvelopele au un rol important atunci cand vine vorba de golirea rezervorului);
- aderenta pe carosabilul ud, un factor important al sigurantei;
- nivelul de zgomot, la exterior, adica cum se aude sunetul scos de anvelope atunci cand ruleaza.
Noul regulament include, de asemenea, toate anvelopele care au fost montate pe autoturisme noi, camioane, vehicule utilitare usoare, autobuze si autocare care au data de fabricatie incepand cu 1 iulie 2012. In schimb noua lege nu se va aplica in urmatoarele cazuri:
- anvelopele resapate,
- anvelopele profesionale de teren,
- anvelopele concepute pentru a fi montate doar pe autoturisme ce au fost inmatriculate inainte de 1 octombrie 1990 pentru prima data,
- anvelopele de rezerva de uz temporal de tip T ( acele pneuri proiectate special pentru a putea fi folosite la presiuni de umflare mai mari decat cele strandard),
- pneurile care se incadreaza in categoria de viteza mai mica de 80 km/h,
- anvelopele care au diametrul nominal al jantei mai mare de 635 mm sau mai mic de 254 mm,
- anvelope echipate cu dispozitive suplimentare cu scopul de a imbunatati caracteristicile lor de tractiune precum pneurile cu nituri,
- pneuri construite pentru a fi montate numai pe vehicule destinate curselor.
Compararea economiei de combustibil
Conform acestei etichete, unde clasele sunt notate de la A la G, poti vedea functionalitatea unei anvelope in raport cu consumul de carburant. Astfel o anvelopa din clasa A este cea mai eficienta, iar una din clasa G este cel mai putin eficienta. Tinand cont de durata de viata a cauciucului poti economisi pana la 80de litri sau 300 E, daca masina este echipata cu anvelopa din clasa A si sofezi cu 80km/h, ceea ce inseamna cu 7.5% mai putin fata de alte anvelope din clasa G. Evident, rezultatele pot varia de la o situatie la alta.
Compararea distantei de franare pe carosabilul umed
Si aici avem o diagrama care imparte anvelopele de la A la G, in functie de distanta de franare obtinuta in conditii de umiditate. Clasa A se refera la distanta cea mai scurta atunci cand franezi, cea mai sigura, iar clasa G pentru cea mai putin sigura, cu distante mai lungi. Diferenta dintre cele doua clase poate ajunge pana la 18m distanta de oprire, lungimea echivalenta a patru masini, asta doar daca ai toate cele patru anvelope din clasa A si mergi cu 80km/h.
Compararea nivelului de zgomot la exterior
Nivelul de zgomot al anvelopei este masurat in decibeli (dB). In imagine vom avea o pictograma cu trei bare negre care vor indica unde se incadreaza in raport cu limitele europene viitoare. „O singura bara” inseamna o anvelopa putin zgomotoasa sau cu 3 dB mai mult sub limita, „doua bare negre” este pentru cauciuc cu nivel mediu de zgomot intre limta si valori mai mici cu pana la 3dB, „trei bare negre” va fi alocat unui pneu relativ zgomotos, dar in conformitate cu directivele UE actuale.