NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Ce anvelope de iarna folositi?
Echiparea masinii cu anvelope de iarna este prevazuta si prin lege, astfel incat sa se asigure siguranta soferului si a celorlalti participanti la trafic. Anvelopele de iarna sunt special create pentru conditiile de sezon rece, cand carosabilul este acoperit cu gheata, polei sau zapada.
Dupa cum spuneam, echiparea masinii cu anvelope de iarna este prevazuta si prin lege. In cazul in care un sofer este prins de un agent de politie ca nu are masina echipata cu anvelope de iarna, acesta risca o amenda de pana la 4000 de lei, la care se adauga de cele mai multe ori si retinerea certificatului de inmatriculare al masinii.
Atentie insa! Politia nu ii poate amenda pe soferi daca nu au cauciucuri de iarna atat timp cat pe carosabil nu exista zapada, gheata sau polei. Practic, nu exista o data precisa de la care este obligatorie echiparea cu anvelope de iarna, desi mult timp a fost vehiculata data de 1 noiembrie. Insa chiar daca este luna noiembrie, iar prima zapada inca nu a cazut, soferii mai pot circula cu anvelopele de vara sau cu cele all season.
Ce-i drept insa, nu poate fi preconizat cu exactitate momentul in care vor cadea primele precipitatii sub forma de zapada, iar in cazul in care soferul este prins pe drum de ninsoare, cu masina echipata cu anvelopele de vara, probabilitatea de a primi amenda este destul de mare.
In plus, prima zapada este si cea mai periculoasa, deoarece le prinde pe autoritati nepregatite. Daca nu a fost aruncat nisip sau sare, drumul devine alunecos, iar tocmai faptul ca cele mai multe masini nu au anvelope de iarna ingreuneaza cu atat mai mult circulatia, iar riscul de accidente este unul crescut.
Un alt pericol major este reprezentat de fenomenul de inghet – dezghet care poate aparea pe perioada noptii, astfel ca dimineata se formeaza un strat subtire de gheata extrem de alunecos. In momentul in care masina nu are anvelopele de iarna montate, anvelopele de vara nu se vor comporta corespunzator.
Atunci cand alegi anvelopele de iarna, este important ca pretul sa nu fie singurul criteriu de selectie. Mai importanta este calitatea anvelopelor, de aceea trebuie cautat un producator de anvelope cunoscut, recomandat de-a lungul timpului de producatorii de masini si de alti soferi. Doar anvelopele de iarna cu o calitate buna pot asigura siguranta masinii si a soferului atunci cand se circula pe drumurile publice.
Dupa cum spuneam, echiparea masinii cu anvelope de iarna este prevazuta si prin lege. In cazul in care un sofer este prins de un agent de politie ca nu are masina echipata cu anvelope de iarna, acesta risca o amenda de pana la 4000 de lei, la care se adauga de cele mai multe ori si retinerea certificatului de inmatriculare al masinii.
Atentie insa! Politia nu ii poate amenda pe soferi daca nu au cauciucuri de iarna atat timp cat pe carosabil nu exista zapada, gheata sau polei. Practic, nu exista o data precisa de la care este obligatorie echiparea cu anvelope de iarna, desi mult timp a fost vehiculata data de 1 noiembrie. Insa chiar daca este luna noiembrie, iar prima zapada inca nu a cazut, soferii mai pot circula cu anvelopele de vara sau cu cele all season.
Ce-i drept insa, nu poate fi preconizat cu exactitate momentul in care vor cadea primele precipitatii sub forma de zapada, iar in cazul in care soferul este prins pe drum de ninsoare, cu masina echipata cu anvelopele de vara, probabilitatea de a primi amenda este destul de mare.
In plus, prima zapada este si cea mai periculoasa, deoarece le prinde pe autoritati nepregatite. Daca nu a fost aruncat nisip sau sare, drumul devine alunecos, iar tocmai faptul ca cele mai multe masini nu au anvelope de iarna ingreuneaza cu atat mai mult circulatia, iar riscul de accidente este unul crescut.
Un alt pericol major este reprezentat de fenomenul de inghet – dezghet care poate aparea pe perioada noptii, astfel ca dimineata se formeaza un strat subtire de gheata extrem de alunecos. In momentul in care masina nu are anvelopele de iarna montate, anvelopele de vara nu se vor comporta corespunzator.
Atunci cand alegi anvelopele de iarna, este important ca pretul sa nu fie singurul criteriu de selectie. Mai importanta este calitatea anvelopelor, de aceea trebuie cautat un producator de anvelope cunoscut, recomandat de-a lungul timpului de producatorii de masini si de alti soferi. Doar anvelopele de iarna cu o calitate buna pot asigura siguranta masinii si a soferului atunci cand se circula pe drumurile publice.