NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Ce anvelope de vara folositi?
Piata anvelopelor de vara este una variata, iar producatorii sunt cat se poate de numerosi. Poate si de aceea, soferii nu stiu exact ce anume sa aleaga, din moment ce oferta este atat de cuprinzatoare. Dupa ce criterii trebuie alese anvelopele de vara?
Anvelopele de vara se disting de celelalte doua tipuri de anvelope: de iarna si all season, prin faptul ca sunt realizate dintr-un cauciuc mai dur, in asa fel incat sa faca fata unor temperaturi ridicate. De exemplu, anvelopele de iarna sunt realizate dintr-un material mai moale, in asa fel incat aderenta sa fie cat mai buna, iar riscul de alunecare in momentul franarii sa fie cat mai scazut.
Avand in vedere faptul ca anvelopele sunt caracterizate de proprietati diferite, nu este tocmai potrivit ca un anumit tip de cauciucuri sa fie folosit oricand si pe orice conditii meteo.
Anvelopele de vara pe perioada iernii pot duce la aparitia de accidente mult mai usor decat daca masina ar fi fost echipata cu anvelope de iarna. Rigiditatea cauciucurilor de vara poate crea probleme in momentul in care masina franeaza brusc sau atunci cand este realizata o curba stransa. In plus, daca o masina este surprinsa de Politia Rutiera ca nu este echipata cu anvelope de iarna din momentul in care carosabilul este acoperit cu gheata, polei sau zapada, soferul risca o amenda cuprinsa intre 1000 si 2000 de lei. In plus, agentul de politie ii poate retine acestuia certificatul de inmatriculare al masinii, precum si placutele cu numerele de inmatriculare.
Ce caracteristici trebuie sa aiba anvelopele de vara?
- Sa se comporte exemplar in rulare atat pe timp uscat, cat si pe carosabilul umed (in urma unor ploi torentiale, care pot fi destul de des intalnite pe perioada sezonului cald)
- Sa fie rezistente la temperaturile caniculare de vara
- Sa prezinte un grad ridicat de rezistenta la uzura
- Sa aiba o aderenta buna, in asa fel incat sa asigure o franare excelenta
- Sa ajute la reducerea consumului de combustibil
- Sa nu fie zgomotoase la rulare
- Sa aiba un profil special creat in asa fel incat apa sa fie evacuata din zona de contact cu drumul si sa fie evitat fenomenul acvaplanarii.
Anvelopele de vara se disting de celelalte doua tipuri de anvelope: de iarna si all season, prin faptul ca sunt realizate dintr-un cauciuc mai dur, in asa fel incat sa faca fata unor temperaturi ridicate. De exemplu, anvelopele de iarna sunt realizate dintr-un material mai moale, in asa fel incat aderenta sa fie cat mai buna, iar riscul de alunecare in momentul franarii sa fie cat mai scazut.
Avand in vedere faptul ca anvelopele sunt caracterizate de proprietati diferite, nu este tocmai potrivit ca un anumit tip de cauciucuri sa fie folosit oricand si pe orice conditii meteo.
Anvelopele de vara pe perioada iernii pot duce la aparitia de accidente mult mai usor decat daca masina ar fi fost echipata cu anvelope de iarna. Rigiditatea cauciucurilor de vara poate crea probleme in momentul in care masina franeaza brusc sau atunci cand este realizata o curba stransa. In plus, daca o masina este surprinsa de Politia Rutiera ca nu este echipata cu anvelope de iarna din momentul in care carosabilul este acoperit cu gheata, polei sau zapada, soferul risca o amenda cuprinsa intre 1000 si 2000 de lei. In plus, agentul de politie ii poate retine acestuia certificatul de inmatriculare al masinii, precum si placutele cu numerele de inmatriculare.
Ce caracteristici trebuie sa aiba anvelopele de vara?
- Sa se comporte exemplar in rulare atat pe timp uscat, cat si pe carosabilul umed (in urma unor ploi torentiale, care pot fi destul de des intalnite pe perioada sezonului cald)
- Sa fie rezistente la temperaturile caniculare de vara
- Sa prezinte un grad ridicat de rezistenta la uzura
- Sa aiba o aderenta buna, in asa fel incat sa asigure o franare excelenta
- Sa ajute la reducerea consumului de combustibil
- Sa nu fie zgomotoase la rulare
- Sa aiba un profil special creat in asa fel incat apa sa fie evacuata din zona de contact cu drumul si sa fie evitat fenomenul acvaplanarii.