NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
Cand vorbim de siguranta, de confortul si de eficienta autoturismului, trebuie sa realizam ca un factor important il reprezinta starea anvelopelor.
Anvelopele sunt cele care au contact direct cu banda de rulare, si atunci e bine sa stim ce avem de facut pentru a le intretine, verifica si schimba corect.
Daca ingrijiti corect anvelopele, acestea pot dura intra 60.000 si 120.000 de kilometri, evident in functie de conditiile carosabilului, si de felul in care conduceti.
Unul dintre principalii indicatori in intretinerea anvelopelor este cel de uzura, si este recomandat ca acesta sa nu depaseasca pragul maxim. Trebuie verificata constant presiunea din anvelope, si este de preferat sa nu se depaseasca sarcina maxima permisa. Pentru a valorifica potentialul anvelopei, incercati sa evitati situatiile negative ce pot afecta, cum ar fi: depasirea sarcinii permise, rularea pe drumuri neamenajate, rularea pe drumuri denivelare, rularea pe liniile de tramvai, curatarea anvelopelor cu produse corozive (motorina, detergenti concentrati, petrol).
Acordati timp in fiecare luna si intretineti anvelopelor, cu ajutorul catorva reguli:
1. Verificati lunar presiunea anvelopelor
Foarte multi conducatori ruleaza cu anvelopele la o presiune mult prea mica, si asta deoarece lunar presiunea scade cu aproape 1 psi, si nu toata lumea stie lucrul acesta.
Atunci cand rulezi cu anvelope la o presiune mica, nu doar ca se uzeaza anvelopele mai repede, dar afectezi si masina – afecteaza capacitatea de franare, siguranta, consumul de carburant.
Pe de alta parte ai grija sa nu rulezi cu anvelopele la o presiune prea mare, deoarece lucrul acesta determina o imbatranire prematura a anvelopelor si uzare neuniforma.
Verificati in manualul de utilizare al masinii dvs, valorile corecte de presiune.
2. Echilibrati si rotiti anvelopele
Daca vreti sa prelungiti durata de viata a anvelopelor, rotiti-le la fiecare 10.000 – 12.000 km, astfel se vor uza uniform. Atunci cand rotiti anvelopele, va recomandam sa le si echilibrati, pentru ca se vor elimina astfel vibratiile.
3. Verificati uzura
Pentru a rula atat legal, cat si in siguranta cu masina, este important ca anvelopele de vara sa aiba o adancime minima de profil, de 1.6 mm, iar anvelopele de iarna sa aiba o adancime minima de 3-4 mm. Verificati periodic adancimea anvelopelor, iar pentru o mai mare siguranta mergeti la un specialist.
4. Aliniati rotile
Atunci cand alinierea rotilor este afectata poate duce la uzarea anvelopelor, lucru ce afecteaza siguranta masinii si manevrabilitatea. Trebuie sa stiti ca pentru a afecta alinierea rotilor este suficient sa loviti o bordura sau sa treceti print-o groapa, asa ca va sfatuim sa vizitati un service autorizat si sa verificati periodic aliniera rotilor.
Anvelopele sunt cele care au contact direct cu banda de rulare, si atunci e bine sa stim ce avem de facut pentru a le intretine, verifica si schimba corect.
Daca ingrijiti corect anvelopele, acestea pot dura intra 60.000 si 120.000 de kilometri, evident in functie de conditiile carosabilului, si de felul in care conduceti.
Unul dintre principalii indicatori in intretinerea anvelopelor este cel de uzura, si este recomandat ca acesta sa nu depaseasca pragul maxim. Trebuie verificata constant presiunea din anvelope, si este de preferat sa nu se depaseasca sarcina maxima permisa. Pentru a valorifica potentialul anvelopei, incercati sa evitati situatiile negative ce pot afecta, cum ar fi: depasirea sarcinii permise, rularea pe drumuri neamenajate, rularea pe drumuri denivelare, rularea pe liniile de tramvai, curatarea anvelopelor cu produse corozive (motorina, detergenti concentrati, petrol).
Acordati timp in fiecare luna si intretineti anvelopelor, cu ajutorul catorva reguli:
1. Verificati lunar presiunea anvelopelor
Foarte multi conducatori ruleaza cu anvelopele la o presiune mult prea mica, si asta deoarece lunar presiunea scade cu aproape 1 psi, si nu toata lumea stie lucrul acesta.
Atunci cand rulezi cu anvelope la o presiune mica, nu doar ca se uzeaza anvelopele mai repede, dar afectezi si masina – afecteaza capacitatea de franare, siguranta, consumul de carburant.
Pe de alta parte ai grija sa nu rulezi cu anvelopele la o presiune prea mare, deoarece lucrul acesta determina o imbatranire prematura a anvelopelor si uzare neuniforma.
Verificati in manualul de utilizare al masinii dvs, valorile corecte de presiune.
2. Echilibrati si rotiti anvelopele
Daca vreti sa prelungiti durata de viata a anvelopelor, rotiti-le la fiecare 10.000 – 12.000 km, astfel se vor uza uniform. Atunci cand rotiti anvelopele, va recomandam sa le si echilibrati, pentru ca se vor elimina astfel vibratiile.
3. Verificati uzura
Pentru a rula atat legal, cat si in siguranta cu masina, este important ca anvelopele de vara sa aiba o adancime minima de profil, de 1.6 mm, iar anvelopele de iarna sa aiba o adancime minima de 3-4 mm. Verificati periodic adancimea anvelopelor, iar pentru o mai mare siguranta mergeti la un specialist.
4. Aliniati rotile
Atunci cand alinierea rotilor este afectata poate duce la uzarea anvelopelor, lucru ce afecteaza siguranta masinii si manevrabilitatea. Trebuie sa stiti ca pentru a afecta alinierea rotilor este suficient sa loviti o bordura sau sa treceti print-o groapa, asa ca va sfatuim sa vizitati un service autorizat si sa verificati periodic aliniera rotilor.