- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC

Importanta anvelopelor de iarna
Anvelopele sunt de trei tipuri: anvelope de vara, anvelope de iarna si anvelope all season. Fiecare in parte are rolul ei atunci cand exista anumite conditii climaterice. Importanta anvelopelor de iarna se face simtita atunci cand carosabilul este acoperit cu gheata, zapada sau polei. Daca o masina ar fi utilata cu alt tip de anvelope, riscul de accidente creste ingrijorator. In schimb, anvelopele de iarna reduc considerabil aceasta probabilitate.
Cauciucurile de iarna sunt realizate dintr-un material mai moale decat cel folosit, de exemplu, pentru cauciucurile de vara. Primele trebuie sa aiba o aderenta cat mai buna la carosabil, in conditiile in care gheata si zapada fac franarea extrem de dificila.
In schimb, cauciucurile de vara sunt facute dintr-un material mai rezistent, in asa fel incat acestea sa faca fata temperaturilor extrem de ridicate de pe perioada verii.
Se recomanda montarea anvelopelor de iarna incepand cu perioada in care temperaturile scad sub +7 grade Celsius, deoarece pot aparea conditiile de ninsoare sau polei. Anvelopele de iarna sunt inseminate cu marcajele M+S, M.S. sau M&S, dar si prin simbolul unui munte sau al unui fulg de zapada.
Importanta anvelopelor de iarna se vede in special in momentul franarii. Spre exemplu, poate fi urmarit comparativ cum se comporta o masina in momentul in care este dotata cu cauciucuri de vara si cu cauciucuri de iarna, in conditii de sezon rece, in momentul franarii.
La o viteza de 50 de km/h, anvelopele de vara inregistreaza o distanta de franare 43 de metri, in timp ce anvelopele de iarna vor micsora distanta la 35 de metri. Iata importanta anvelopelor de iarna, care nu doar pot micsora considerabil valoarea daunelor, dar pot salva si vieti.
In plus, echiparea masinii cu anvelope de iarna este prevazuta prin lege. In cazul in care un sofer este prins de politie fara cauciucuri de iarna atunci cand carosabilul este acoperit de zapada sau gheata, risca o amenda de pana la 4000 de lei, precum si retinerea certificatului de inmatriculare al masinii.
Nu exista concret o data oficiala pentru echiparea cu anvelope de iarna, fiind recomandata insa ca in luna noiembrie, masina sa aiba astfel de cauciucuri, deoarece este cat se poate de probabila scaderea temperaturii si caderea de precipitatii sub forma de ninsoare.