NOUTATI ANVELOPE
- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Legea anvelopelor de iarna 2013
Iarna aceasta se implinesc trei ani de cand a intrat in vigoare legea anvelopelor de iarna. Aceasta obliga proprietarii de autovehicule sa le echipeze corespunzator atunci cand temperaturile scad sub +7 grade Celsius si ruleaza pe drumuri acoperite cu polei, zapada si gheata. Intrucat vremea proasta a inceput sa se simta in mai toata tara, tinem sa reamintim cateva informatii utile.
Au fost momente cand se tinea cont de o anumita perioada de timp, insa principalul factor este de fapt starea carosabilului pe care intentionezi sa sofezi, dupa cum declara intr-un interviu acordat mai demult Lucian Dinita, comisar sef de politie si director al Directiei Rutiere din cadrul Inspectoratului Rutier al Politiei Romane.
Incalcarea acestor prevederi poate sa te lase fara certificatul de inmatriculare si sa mai si platesti o amenda. De la 1 iulie 2013 punctul – amenda a ajuns la 80 Ron, iar amenzile sunt cuprinse intre 720 lei – 1600 lei.
Anvelopele de iarna acceptate de lege trebuie sa aiba inscriptionate unul dintre urmatoarele simboluri: „M.S”, „M+S”, „M&S” sau MS”, reprezentand initialele de la „mud=noroi” si „snow=zapada”. Atentie la anvelopele all-season, deoarece nu toate includ aceste marcaje.
Tot reprezentantul Directiei Rutiere elucideaza si problema numarului obligatoriu de anvelope. Astfel, autoturismele de transport persoane cu pana la 9 locuri maxim si cele de transport marfa cu masa totala autorizata mai mica sau maxim 3,5 tone trebuie sa aiba toate rotile dotate cu anvelope de iarna. Autovehiculele care au mai mult de 9 locuri si cele de transport marfa care depasesc 3,5 tone isi pot pune anvelope de iarna numai pe axele de tractiune sau sa isi monteze lanturi sau la alegere, alte echipamente antiderapante omologate.
Singurele autoritati care au voie sa controleze daca vehiculul respecta regulamentul sunt politia rutiera pentru toate categoriile de masini si ISCTR ( Ispectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier) pentru transport persoane cu mai mult de noua locuri, inclusiv al soferului si pentru transport marfa cu o masa peste 3,5 tone. De retinut insa, ca Politia locala nu are dreptul sa verifice daca aveti montate anvelope de iarna.
Este bine de stiut ca anvelopele de iarna au anumite caracteristici si sunt construite special pentru a face fata conditiilor meteorologice specifice sezonului rece. De asemenea, reprezinta o componenta importanta, mai ales cand vine vorba de siguranta ta si a celorlalti participanti la trafic.
Au fost momente cand se tinea cont de o anumita perioada de timp, insa principalul factor este de fapt starea carosabilului pe care intentionezi sa sofezi, dupa cum declara intr-un interviu acordat mai demult Lucian Dinita, comisar sef de politie si director al Directiei Rutiere din cadrul Inspectoratului Rutier al Politiei Romane.
Incalcarea acestor prevederi poate sa te lase fara certificatul de inmatriculare si sa mai si platesti o amenda. De la 1 iulie 2013 punctul – amenda a ajuns la 80 Ron, iar amenzile sunt cuprinse intre 720 lei – 1600 lei.
Anvelopele de iarna acceptate de lege trebuie sa aiba inscriptionate unul dintre urmatoarele simboluri: „M.S”, „M+S”, „M&S” sau MS”, reprezentand initialele de la „mud=noroi” si „snow=zapada”. Atentie la anvelopele all-season, deoarece nu toate includ aceste marcaje.
Tot reprezentantul Directiei Rutiere elucideaza si problema numarului obligatoriu de anvelope. Astfel, autoturismele de transport persoane cu pana la 9 locuri maxim si cele de transport marfa cu masa totala autorizata mai mica sau maxim 3,5 tone trebuie sa aiba toate rotile dotate cu anvelope de iarna. Autovehiculele care au mai mult de 9 locuri si cele de transport marfa care depasesc 3,5 tone isi pot pune anvelope de iarna numai pe axele de tractiune sau sa isi monteze lanturi sau la alegere, alte echipamente antiderapante omologate.
Singurele autoritati care au voie sa controleze daca vehiculul respecta regulamentul sunt politia rutiera pentru toate categoriile de masini si ISCTR ( Ispectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier) pentru transport persoane cu mai mult de noua locuri, inclusiv al soferului si pentru transport marfa cu o masa peste 3,5 tone. De retinut insa, ca Politia locala nu are dreptul sa verifice daca aveti montate anvelope de iarna.
Este bine de stiut ca anvelopele de iarna au anumite caracteristici si sunt construite special pentru a face fata conditiilor meteorologice specifice sezonului rece. De asemenea, reprezinta o componenta importanta, mai ales cand vine vorba de siguranta ta si a celorlalti participanti la trafic.