- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC

Piata anvelopelor all season
Soferii sunt interesati de piata anvelopelor all season, sperand ca vor reusi sa faca un compromis intre anvelopele de vara si cele de iarna. Practic, ei vor sa foloseasca un singur tip de cauciucuri atat pe perioada sezonului rece, cat si a celui cald.
Din pacate insa, piata anvelopelor all season nu se ridica la standardele de calitate de care dau dovada celelalte doua tipuri de cauciucuri. Pe perioada verii, acestea se pot toci mai repede decat anvelopele speciale de vara, iar pe perioada iernii, anvelopele all season nu vor face fata conditiilor dificile, cu zapada si gheata pe carosabil, cel putin nu la fel de bine ca in cazul anvelopelor de iarna.
In plus, anvelopele all season nu sunt acceptate drept inlocuitoare pentru anvelopele de iarna, avand in vedere faptul ca nu se pot ridica la standardele de calitate ale celor din urma. Rareori, acestea pot primi insemnele specifice cauciucurilor de iarna, M+S, M.S. sau M&S, sau simbolurile munte/ fulg de zapada. In cazul in care anvelopele au aceste insemne, atunci acestea pot fi folosite fara probleme pe perioada iernii, iar politistii nu vor aplica amenzi.
Pentru mai multa siguranta, se recomanda insa folosirea anvelopelor de iarna. In urma testelor realizate de producatorii de profil, anvelopele all season sunt mult mai slabe calitativ comparativ cu cele de vara, pe perioada verii, si cu cele de iarna, pe perioada sezonului rece.
Anvelopele all season mai prezinta un dezavantaj, si anume un nivel de zgomot net superior celui emis de anvelopele de vara. Cauciucurile all season au blocurile de profil din zona umerilor cu un numar redus de crestaturi, fiind create in acest mod pentru a se apropia de configuratia anvelopelor de vara si pentru a rezista la temperaturile inalte.
In plus, canalele anvelopelor all season prezinta o latime mai redusa, astfel incat sa se creeze o zona centrala mai solida, care are un rol important la rularea cu viteze mari.
In perioada iulie-august, atunci cand temperaturile sunt extrem de ridicate, nu sunt recomandate anvelopele all season, deoarece vor prezenta performante inferioare cauciucurilor de vara.
Desi pretul pentru anvelopele all season este mai mare fata de cel pentru anvelopele de iarna, totodata acestea sunt mai ieftine fata de o pereche de anvelope de vara si o pereche de anvelope de iarna la un loc. Totodata insa, durata cauciucurilor all season este mai scurta decat cea a cauciucurilor de vara sau de iarna, pe de o parte din cauza performantelor scazute, iar pe de alta parte din cauza faptului ca sunt folosite toata perioada anului, fapt ce duce la o uzura mult mai rapida.