- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC
Piata anvelopelor de iarna
Piata anvelopelor de iarna inregistreaza cresteri majore in special odata cu venirea primei zapezi. Cei mai multi soferi isi echipeaza masina cu anvelope de iarna abia in momentul in care se instaleaza sezonul rece, si nu o fac preventiv.
Exista insa o alta problema: din momentul in care se inregistreaza o cerere mare si brusca de anvelope de iarna, service-urile epuizeaza marfa si foarte multi soferi se trezesc in situatia de a nu gasi cauciucuri potrivite pentru masina lor in timp util.
Incepand cu 1 noiembrie 2011, s-a impus prin reglementari legislative obligativitatea echiparii autovehiculelor cu anvelope de iarna atunci cand carosabilul este acoperit cu zapada, polei sau gheata. De asemenea, legea prevede amenzi cuprinse intre 1000 si 4000 de lei daca autovehiculul nu are cauciucuri de iarna, la care se poate adauga si retinerea certificatului de inmatriculare al masinii.
Piata anvelopelor de iarna a inceput sa creasca major din momentul in care echiparea masinilor cu cauciucuri de iarna a fost impusa prin lege. Aceasta nu prevede tipul anvelopelor, astfel ca poate fi vorba de anvelope noi, resapate sau second hand, conditia obligatorie fiind ca acestea sa aiba insemnat simbolul muntelui, al unui fulg de zapada sau mentiunea M+S.
Atentie insa: este posibil ca un politist sa dea amenda si in momentul in care anvelopele prezinta un grad de uzura peste limita permisa. Asa ca mare atentie la anvelopele second hand, care trebuie selectate nu doar dupa criteriul pretului, ci si dupa cel al calitatii.
Anvelopele de iarna sunt create special pentru conditiile meteo specifice sezonului rece. Cauciucul folosit pentru acestea este mai moale, astfel incat sa asigure o aderenta potrivita pentru carosabilul pe care se circula, care este acoperit de cele mai multe ori cu zapada, gheata sau polei.
Diferenta dintre cauciucurile de vara si cele de iarna se vede in special atunci cand se face franarea. Comparativ, o masina care este dotata cu cauciucuri de vara va avea o distanta de franare mai mare pe perioada sezonului rece, spre deosebire de cazul unei masini cu anvelope de iarna. Spre exemplu, la o viteza de 50 de km/h, anvelopele de vara vor avea o distanta de franare de 43 de metri, in timp ce anvelopele de iarna vor reduce aceasta distanta la doar 35 de metri.