- Clasificare anvelope de iarna dupa buget
- Cum sa intretinem, sa schimbam si sa verificam corect anvelopele
- Anvelopa de vara Hankook Ventus Prime 2
- Rezultatele testelor ADAC - anvelope de vara 2014
- Despre durata de viata a anvelopelor
- Sfaturi pentru sofatul pe timp de iarna
- Despre anvelopa de iarna Dunlop SP Winter Sport 4D
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Vredestein Snowtrac 3 – o anvelopa de iarna imbunatatita
- Goodyear UltraGrip 8 - tractiune remarcabila pe zapada
- Dunlop Winter Response 2
- Legea anvelopelor de iarna 2013
- Anvelopa de iarna Michelin Alpin A4
- ContiWinterContact TS850 – cea mai buna anvelopa de iarna de la Continental
- Anvelope de iarna 2013 – rezultatele testelor ADAC

Piata anvelopelor de vara
Piata anvelopelor de vara va fi stabila in acest an, conform directorului de marketing al Michelin pentru Romania si Balcani, Alina Ghica. Dincolo de acest aspect, se pare ca soferii romani au devenit mai atenti la tipul de anvelope pe care le aleg, fiind mai educati si mai informati in acest sens fata de situatia din 2005, de exemplu.
“Fara doar si poate consumatorul este mult mai educat si mai sofisticat. Acest lucru se vede foarte clar in schimbarea structurii pietei de anvelope. Avem o pondere mai mare de anvelope premium fata de anul 2005, de exemplu. Piata premium a crescut, piata de buget a scazut, piata de linia a doua isi are locul ei. Este fara indoiala o tendinta de maturizare a pietei”, a spus Alina Ghica.
In plus, dincolo de faptul ca sunt mai atenti la ce fel de anvelope aleg, soferii romani sunt atrasi si de ideea de a-si “caza” cauciucurile in asa numitele hoteluri de anvelope. Acestea sunt deschise atat pentru anvelopele de vara, cat si pentru cele de iarna, asigurand si conditiile necesare pentru depozitare, totodata asigurandu-le in caz de incendiu, furt sau deteriorare accidentala prin manipulare.
Pentru depozitarea acestora, pretul se ridica undeva in jur de 30 de lei pe luna, indiferent de sezon.
Piata anvelopelor de vara incepe sa creasca incepand cu luna martie, atunci cand temperaturile trec de 10 grade Celsius. Odata cu atingerea unui astfel de prag de temperatura, se recomanda montarea cauciucurilor de vara, special create pentru perioada calda a anului.
Anvelopele de vara sunt realizate dintr-un material mult mai rezistent, comparativ cu cel folosit iarna. Vara, cauciucul trebuie sa fie mai tare, mai dur, in asa fel incat sa reziste la temperaturile ridicate si la conditiile de canicula, cu asfalt incins si mult praf. De asemenea, acestea sunt astfel concepute incat sa reduca pe cat posibil riscul de acvaplanare.
Spre deosebire de anvelopele de iarna, pentru nemontarea anvelopelor de vara nu sunt percepute amenzi. In schimb, daca o masina ramane echipata cu anvelopele de iarna si pe perioada verii, acestea se vor deteriora mult mai repede decat daca ar fi fost folosite anvelopele de vara.